IBA Parkstad werkt sinds 2013 aan vernieuwende ideeën. Nu is het tijd om die uit te voeren. We ondersteunen tal van projecten die onze regio goed doen. Tien van die projecten lichten we uit in een nieuwe campagne.
In deze campagne vertellen mensen over hun betrokkenheid bij deze projecten. Ze laten zien hoe zij de vernieuwing beleven en wat dat toevoegt aan hun wijk of sociale omgeving. Uit de verhalen blijkt hoe creatief en innovatief de mensen in Parkstad zijn. Daar zijn we trots op!
Zo ook bij de Muziekboulevard en De Vijf Pleintjes. In het centrum van Heerlen creëren we dé muziekboulevard van de (eu)regio. Met poppodium de NIEUWE NOR als verbindende factor.
Romeo en Leo nemen je mee in dit eerste campagneverhaal.
Met de Muziekboulevard krijgt Heerlen een levendiger centrum door een breder muziekaanbod voor een breder publiek. Twee panden worden gesloopt en de NIEUWE NOR wordt uitgebreid met een middenzaal voor 600 personen. Daarnaast gaat Weller de Luciushof opwaarderen. Die maakt deel uit van de Vijf Pleintjes, die samen met de NIEUWE NOR het culturele centrum van Heerlen opwaarderen.
Goed samenwerken om te zorgen dat in 2020 het gebied rond de Vijf Pleintjes een ‘knusse buitenhuiskamer’ wordt. Met als verbindende factor de NIEUWE NOR. Dat ziet Leo graag gebeuren.